От 1 януари 2026 г. България въвежда Стандартен одитен файл за данъчни цели SAF-T (Standard Audit File for Tax) – международен електронен стандарт, който ще промени из основи начина, по който фирмите отчитат своите данни към НАП. SAF-T е стандартен формат за електронен обмен на счетоводни данни между бизнеса и данъчните администрации. С налагането му, фирмите ще трябва да предоставят информация за своите фактури, счетоводни операции и други финансови данни в унифициран, структуриран вид. Целта е да се подобри прозрачността и да се улесни данъчният контрол. Във включените данни – обороти, фактури, активи, запаси – има заложен общ формат и номенклатури.
Въпреки ползите за администрацията, фирмите се сблъскват с редица предизвикателства. Много компании ще трябва да преминат на нов софтуер или да адаптират съществуващия си, за да могат да подават своите SAF-T отчети. Това ще увеличи и обема на работа, защото няма да отмени текущите декларации, а ще наложи управление и на двете едновременно. Добрата новина е, че Гравитек предлага софтуерен модул, което не само ще ви улесни, но и ще превърне това предизвикателство във възможност за растеж и ефективност.
Вместо да се борите с ръчно форматиране на данни и рискове от грешки, можете да инвестирате в цялостно софтуерно решение. Нашата ERP система Gravitech Business е създадена, за да автоматизира целия процес, включително по генериране и изпращане на SAF-T файла, като ви осигурява пълен контрол и спокойствие.
Независимо от това дали използвате само нашия модул фактуриране или цялостната ни ERP система, вие ще отговорите напълно на изискванията на SAF-T. Gravitech Business автоматизира целия процес по генериране на XML файловете, с което елиминирате риска от грешки и гарантирате пълна точност на данните за НАП.
Нашият софтуер е проектиран за безпроблемна интеграция с вашите съществуващи бизнес системи. Независимо дали синхронизирате информация с онлайн магазин, печатате касови бележки с фискални устройства или експортирате данни към счетоводен софтуер, целият процес е напълно автоматизиран. Нашата система автоматично извлича, обработва и подготвя информацията от всичките ви канали – от физическите продажби до онлайн транзакциите, осигурявайки пълна точност. Така вие сте напълно готови за изискванията на НАП, без да губите ценно време и да правите компромис с ефективността.